Amarena, het symbool van Fabbri, bestaat dit jaar 100 jaar. Om dit te vieren, organiseerden Fabbri en Bakeplus een jubileumcampagne. “In deze campagne stond natuurlijk de honderdjarige Amarena centraal”, aldus beide ondernemingen. “Klanten van ijsbereiders konden bijvoorbeeld sparen voor een pot Fabbri-Amarena kersen, en maakten daarnaast kans op een Citytrip.” Ook ijsbereiders dongen mee naar een georganiseerde Citytrip.
- Omzet
IJsbereiders die actief op deze campagne hebben ingespeeld, hebben daarmee goed gescoord, weten Fabbri en Bakeplus. “Alles bij elkaar zijn er ruim 2150 volle spaarkaarten ingeleverd. Elke kaart betekende een omzet van tien bollen ijs, allemaal van ruim een euro. Met deze actie is dus een omzet van bijna 25.000 euro gestimuleerd”, weet Bakeplus. “Deelnemende ijssalons hebben ons al benaderd wat voor actie wij in 2016 gaan aanreiken, om hetzelfde effect in hun omzet te bereiken.”
- Winnaars
Naast het sparen voor een potje Fabbri-Amarena kersen, maakten zij kans op een Citytrip voor twee personen naar Bologna; de plaats waar de Fabbri-Amarena’s worden gemaakt. Ook ijsbereiders dongen mee. “IJssalon Rembrandt uit Boxmeer, ijssalon de spatel uit Spakenburg, Min12 uit Sneek, ijssalon Vivaldi uit Hoorn/Bovenkarpsel, Alfons IJscreaties uit Rijsbergen en ijssalon Capri uit Zierikzee zij op Citytrip naar Bologna geweest”, vertelt Bakeplus.