Christof Thorrez van SuprICE zoekt deze zomer zijn personeel in een andere hoek. In plaats van studenten richt de Vlaamse ijsondernemer zich op “hippe opa’s en oma’s”. Dit leidde tot veel aandacht in de Belgische media en nog belangrijker nieuwe medewerkers.
De onderneming van Christof draait goed, vertelt hij aan VrtNWS. “Maar vaak hebben we handen te kort.” De planning voor het personeel was moeilijk rond te krijgen. Voor nieuwe medewerkers richtte Christof zich vooral op studenten, maar hij merkte dat studenten tijdens de zomervakantie vaak naar festivals gaan of herexamens hebben en daardoor niet altijd konden/wilden werken.
Daarom besloot hij zijn vizier te richten op een andere groep, op hippe 60-plussers. “We merken dat oudere mensen afspraken correct naleven en vaak inzetbaar zijn in de weekends. Dat is een meerwaarde”, zegt hij tegen VrtNWS.
En de zijnaanpak had succes. De advertentie werd opgepakt door de Belgische media, waardoor de onderneming in een kleine mediastorm terecht kwam. “De perfecte marketing, zo bleek, want ons personeelstekort lijkt in een halve dag opgelost” staat er te lezen op de Facebookpagina.
SurprICE begon als ijstaartenconcept, die via bakkers werden verkocht. Christof breidde het concept uit met handijs en heeft inmiddels ijssalons in Houthulst, Heuvelland en Kemmel en zijn ijskar staat regelmatig op locatie. In 2017 behaalde Christof als eerste Belg het diploma Gespecialiseerd IJsbereider bij het IJscentrum.
Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
|