Studenten Hogeschool Amsterdam lanceren vegan ijsmerk

24 juni 2021 Redactie Vakblad IJs

Vegan is een trend op ijsgebied. Vier studenten van de Hogeschool van Amsterdam springen hier op in en lanceren The Vice Cream Brand. Met de slogan: ‘Your not so guilty pleasure’, proberen ze het vegan ijs aan de man te brengen.

The Vice Cream Brand ontstond uit een passie voor ijs en het verbeteren van de wereld. "Om ons heen zien wij dat er steeds meer belangstelling komt voor duurzaamheid en mensen willen hun steentje bijdragen aan de wereld", vertelt Danny, een van de vier studenten die de minor ondernemerschap volgt aan de Hogeschool van Amseterdam. "Wij proberen zo groen mogelijk te zijn als merk, maar zonder groene uitstraling."

Vegan ijs

Er zijn vijf smaken: ‘Chocoholic, Gimme Tahini, Coco Bomb!, Hella’ Hazelnut en Whats Poppin’ Pistachio?!.’ De vier studenten willen met hun ijs een ‘wow-factor’ creëren. Niet alleen qua smaak, maar ook qua design. Voor het design en de huisstijl hebben ze zich laten inspireren door de jaren 80 en Miami Beach.

Met hun ijs richten de studenten zich niet alleen op veganisten, maar ook op een groot deel van de markt dat nog onbekend is met deze producten. Ze willen het stigma dat veganistisch ijs niet lekker is weerleggen en bereiken dat meer mensen open staan voor verantwoorde producten. "Wij willen consumenten blij maken met ons ijs en ze daarna pas te laten realiseren dat zij veganistisch ijs hebben gegeten. Op ons label staat daarom ook: ‘By the way, we’re vegan’. Dat wij vegan zijn is een bijzaak." 

 

Altijd op de hoogte blijven?