Hoge waardering lezers voor Vakblad IJs

16 november 2023 Michelle de Koning
In mei 2023 voerden wij een lezersonderzoek uit onder de lezers van het Vakblad IJs. We vroegen naar hun mening over de nieuwsbrief, de website en het magazine van Vakblad IJs. 80 procent van de lezers waardeert Vakblad IJs met een cijfer tussen de 8 en de 9.

De lezers hebben een hoge waardering voor Vakblad IJs. Ze vinden dat het vakblad fijn leest. De artikelen en columns worden als nuttig en informatief gezien en sluiten goed aan bij het werk van de lezers. Volgens de lezers zijn de artikelen goed geschreven, waardoor het interessant is om te lezen. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat de lezers de vormgeving netjes en overzichtelijk vinden. De cover ziet er goed uit en geeft duidelijk aan wat het thema van het vakblad is. De typografie die gebruikt wordt is duidelijk en de foto’s in het blad zijn scherp en van goede kwaliteit. 

Nieuwsbrief

Uit het onderzoek blijkt ook dat de nieuwbrief erg gewaardeerd wordt. De lezers zien de inhoud als nuttig, als passend bij het vakblad en bij de werkzaamheden van de lezers. 75 procent van de abonnees leest altijd de nieuwsbrief en klikt ook op ‘lees verder’, om een artikel helemaal te lezen op de website. De vormgeving vinden de lezers fijn, en ze vinden daardoor de nieuwsbrief overzichtelijk en goed leesbaar. 

Website

72 procent van de abonnees bezoekt maandelijks minimaal één keer de website. De lezers vinden de lay-out overzichtelijk waardoor de website fijn is om te lezen. De items op de website noemen ze interessant en informatief.

Nog enkele uitkomsten:

  • 87 procent van de lezers leest de columns, hiervan vindt 65 procent de columns interessant en leerzaam.
  • 83 procent leest elk nummer van het Vakblad IJs, hiervan leest 68 procent het blad in zijn vrije tijd.
  • Vakblad IJs wordt door 82 procent van de abonnees op papier gelezen en bij 45 procent van hen leest een collega of partner mee.
  • De lezers waarderen Vakblad IJs; 82 procent van hen raadt het blad aan anderen aan.

Altijd op de hoogte blijven?