Na de distributie van Oreo en Milka verse bakkerijproducten op de Europese markten, introduceert Baker & Baker nu Côte d'Or. In België is dit het nummer een chocolademerk, met universele consumentenherkenning en hoge penetratie in de zoetwarencategorie. Baker & Baker verwacht dat deze affiniteit ervoor zal zorgen dat de nieuwe muffins en donuts snel een weg zullen vinden naar de consument.
Baker & Baker heeft een exclusieve licentieovereenkomst met Mondelēz International voor de merken Côte d'Or, Milka, Oreo en Cadbury, voor verse bakkerijproducten in heel Europa.
Rijk cacaodeeg
De Côte d'Or donut bestaat uit een rijk cacaodeeg, een intense cacaovulling, die vervolgens wordt bedekt met Côte d'Or melkchocoladeglazuur en afgewerkt met Côte d'Or stukjes en chocoladedruppels. De Côte d'Or muffin heeft ook een rijk cacaodeeg en vulling, bedekt met Côte d'Or melkchocoladeglazuur en Côte d'Or stukjes.
Volgens Baker & Baker maken "de onderscheidende en intense smaak van Côte d'Or en de huidige afwezigheid van een echt premium chocolademerk in de bakkerij, dat deze producten welgekomen nieuwkomers zijn voor zowel retailers als consumenten."
Passende concepten
Michael Bancroft, senior director marketing and licensing bij Baker & Baker, en Joern Immermann, manager licensing Europe bij Mondelez International: "Côte d'Or is een iconisch chocolademerk en bij de beslissing om verse bakkerijproducten van Côte d'Or te lanceren, was het van cruciaal belang om concepten te ontwikkelen die passen bij de rijke smaak van het merk en de wijdverbreide affiniteit met de consument. De nieuwe Côte d'Or-muffins en donuts blijven trouw aan de traditie en het erfgoed van het merk en openen een nieuwe premium consumentenoptie binnen verse bakkerijproducten."
Ondersteuning
De lancering van de Côte d'Or muffins en donuts in de Benelux wordt ondersteund door zowel above-the-line als below-the-linecampagnes. Baker & Baker wil de Côte d'Or muffins en donuts begin 2025 ook op andere continentale Europese markten introduceren.