Laan Heiloo brengt ambacht en sociale media samen

21 februari 2023 partner content

Digitalisering en ambacht lijken op het eerste gezicht ver van elkaar af te staan. door slim gebruik te maken van online mogelijkheden kunnen de twee elkaar juist versterken. Zodra je ambachtelijk ijs aanprijst op sociale media, krijg je toegang tot een enorme groep potentiële klanten. met de producten en tips van Laan Heiloo maak je van jouw ijssalon de volgende online hit.

Val op met bijzondere ijscreaties

Gemiddeld zijn er 13,7 miljoen Nederlanders actief op sociale media. Om online op te vallen moet je daarom origineel te zijn. Door ijs in bijzondere smaken of vrolijke kleuren te plaatsen springen jouw foto’s eruit. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn om jouw ijs die speciale touch te geven. Gebruik bijvoorbeeld gekleurde ijshoorntjes en maak het ijs op met vrolijke garneringen.

Laan Heiloo introduceert jaarlijks bijzondere, nieuwe ijssmaken waarmee je de show kunt stelen. Een goed voorbeeld zijn de paarse Lavendel-pasta en de knalroze Dragon Summer-smaak van MEC3. Met mooie foto’s van deze opvallende smaken zullen volgers vast en zeker stoppen met scrollen om jouw bericht te lezen.

Een herkenbare huisstijl

Om in het geheugen van klanten te blijven, is het belangrijk om als bedrijf herkenbaar te zijn. Sociale media is de perfecte tool om dit te bewerkstelligen. Door herhaaldelijk dezelfde kleurencombinaties en fotografiestijl te gebruiken zullen volgers dit associëren met jouw ijssalon.

Laat herkenbare elementen uit jouw zaak ook op sociale media terugkomen. Dit kan door sociale media posts aan te laten sluiten bij de kleur van je interieur of door jouw ijsbekers te bedrukken met een eigen kleur en logo. Maak foto’s van ijsjes in deze bekers en plaats ze vervolgens op jouw online kanalen. Op die manier zijn jouw logo en huisstijl telkens op een subtiele manier in beeld op jouw foto’s. Dat zorgt ervoor dat klanten de berichten van jouw ijssalon direct herkennen.

Inhaken op feestdagen

Laan Heiloo_adv Ijs 61

Sociale media posts die inspelen op de actualiteit zijn razend populair. Denk aan speciale berichten over feestdagen of grote evenementen. Veel bedrijven haken hierop in met een grappige tekst, maar dit kan natuurlijk ook met een speciaal recept. Laan Heiloo deelt regelmatig recepten voor speciale dagen als Koningsdag, Pasen of Valentijn. Deze kun je kosteloos downloaden op de website. Promoot de gemaakte ijscreaties op sociale media en je geeft klanten een extra reden om naar jouw ijssalon te komen.

Wil je meer leren over de verschillende sociale media-kanalen, de werking van algoritmes en het maken van een goede contentstrategie? Laan Heiloo geeft regelmatig sociale media workshops. Hou ijsseminar.nl in de gaten voor de laatste updates.

Investeer in klantcontact

Sociale media helpt niet alleen bij het bereiken van nieuwe klanten, maar zorgt er ook voor dat je makkelijk in contact blijft met vaste klanten. De ideale manier dus om een band op te bouwen én de wensen van jouw doelgroep beter te leren kennen. Reageer áltijd op de reacties en berichten die je digitaal ontvangt. Zo zorg je dat klanten graag bij je terugkomen en voelen zij zich persoonlijk betrokken bij jouw bedrijf.

Een handige manier om te zorgen voor meer interactie met jouw volgers, is door een winactie in te zetten. Verloot eens gratis bolletjes ijs zodat volgers sneller langs­komen. Door klanten te vragen om op een actie te reageren of het te delen, zorg je er direct voor dat jouw bericht door meer mensen gezien wordt. En dat zorgt voor nog meer betrokken ijsliefhebbers.

Laan Heiloo_logo

Hulp nodig bij het kiezen van een ijsvitrine, de indeling of het ontwikkelen van recepten? Laan Heiloo staat voor u klaar. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies. 

Altijd op de hoogte blijven?