Hefe van Haag biedt namens Nestlé exclusief onder licentie de smaken Smarties, KitKat en Lion aan voor de ambachtelijke ijsbereider. Hiermee kan iedere ambachtelijke ijsbereider met een eigen mix, een toevoeging van een geselecteerde pasta en originele decoratie de drie smaken onder de noemer ‘made with’ presenteren en verkopen. Een mooie omzetkans, want het zijn bekende en populaire producten onder consumenten.

“Wij zijn een exclusieve samenwerking aangegaan met de firma Nestlé voor de ambachtelijke ijssector”, vertelt Yannick Löbhard van Hefe van Haag enthousiast. “Nestlé is één van de grootste voedingsmiddelenproducent ter wereld. Het is dan ook een samenwerking waar wij als groothandel erg trots op zijn. De firma Nestlé heeft productmerken met wereldwijde bekendheid. De producten KitKat, Lion en Smarties zijn bekend en geliefd bij zowel de jonge als de oudere generatie. En dankzij deze samenwerking bieden wij ambachtelijke ijsbereiders de mogelijkheid om originele Nestlé producten te gebruiken en te verwerken in hun eigen ambachtelijke ijs.”

Verkoop-ondersteuning

“Van Nestlé hebben wij een licentie ontvangen, hiermee hebben wij bevoegdheid gekregen om per smaak promotiemateriaal te ontwikkelen om de verkoop van iedere smaakcombinatie in de ijssalons te bevorderen. Vanwege de co-branding was het uiteraard belangrijk om elk onderdeel van de KitKat, Smarties en Lion Selec-tions af te stemmen met Nestlé. Dat maakt een Selections-kit nou juist een unieke toevoeging aan het complete ijsassortiment van onze klanten. Wij denken graag mee met de ijsondernemer op het gebied van promotie tot aan het ontwikkelen van nieuwe spannende ijssmaken en het creëren van de totale ijsbeleving.”

Een belangrijk onderdeel van dit project was het ontwikkelen van de bekende smaken. Yannick vervolgt: “Daarom hebben wij, in samenwerking met Nestlé de KitKat-, Smarties- en Lion-smaakvariaties opnieuw ontwikkeld en geperfectioneerd. Het is namelijk van belang dat de smaakbeleving van iedere bol ijs ook past bij de verwachting van de consument. Onze klanten hebben een prachtig ijsassortiment met goede verkooppotentie, iedere bol ijs die wordt besteld weerspiegeld namelijk het vakmanschap van de ijsbereider. Aan dat vakmanschap willen wij graag een steentje bijdragen!”

Hoe werkt het?

Hefe van Haag_Nestle_adv IJs 3-2021

Yannick legt uit hoe het in de praktijk werkt met deze producten bij de ijssalon: “De ambachtelijke ijsbereider mag aan zijn of haar eigen mix een geselecteerde pasta en originele Nestlé decoratie toevoegen en vervolgens de drie smaken presenteren onder de noemer ‘made with’. Wij hebben originele ijsrecepturen ontwikkeld om ijsliefhebbers te verrassen met een onweerstaanbare smaakervaring. En uiteraard zorgen wij, in samenwerking met Nestlé, voor de nodige originele marketing ondersteuning.”

 

Hefe van Haag in Nederland

De grondstoffenleverancier maakte ruim elf jaar geleden de overstap naar Nederland. Het verschil met de andere aanbieders in de Nederlandse markt is volgens Johan Rikken, manager ijs in Nederland, dat Hefe van Haag alle merken in huis heeft. “Daarnaast hebben wij van oudsher ook een divers aanbod op het gebied van koffie en horeca. Dat komt omdat in Duitsland nog veel meer dan in Nederland ingeburgerd is, dat de consument zijn bestelling ter plekke kan nuttigen met een kopje koffie of iets anders erbij.” Het fenomeen ‘Konditorei’ is natuurlijk een bekend verschijnsel in Duitsland.
Hefe van Haag biedt door de Duitse afkomst een groot synergievoordeel als grondstoffenleverancier voor zowel de bakkerij- als de ijsbranche. “Nederlandse klanten profiteren mee van het aanbod van Duitse toeleveranciers, terwijl Nederlandse toeleveranciers op hun beurt weer makkelijk toegang hebben tot de grote Duitse markt.” Hefe van Haag timmert gestaag aan de weg in de bakkerij- en ijsbranche in Nederland. Geert Küppers, directeur Hefe van Haag Nederland: “We hoeven niet stormachtig te groeien, we doen dat liever gestaag en stap voor stap. Ik ga er altijd van uit dat wat snel komt, ook weer snel kan gaan. Je moet het ook allemaal zien te managen gezien het probleem om aan goede mensen te komen. Je moet je bedenken dat al onze mensen, met wie onze klanten in Nederland contact hebben, Nederlanders zijn. Dat geldt zowel voor de chauffeurs als de binnen- en buitendienst. We zitten hier in Kempen in een prachtig pand, maar het zijn uiteindelijk de mensen die het moeten doen.” In totaal bestaat de verkooporganisatie in Nederland uit vijf man in totaal: drie man voor de ijsbranche en twee voor de bakkerijsector.

Altijd op de hoogte blijven?