Luigi’s ijssalon: twee zaken, één uitstraling
PREMIUM
Naast passanten heb je mensen die thuis graag een ijsje willen eten. Speel in op die doelgroep met verpakt ijs voor thuis, tipt Astrid Miltenburg.
IJSSALON | ‘Proef, geniet en beleef!’ is het motto van Luigi’s IJssalon, met vestigingen in Nieuwegein en IJsselstein. “Wij maken van ijs eten weer een beleving. Dat gaat verder dan alleen het spontaan aangeschafte handijsje voor de passant”, vindt mede-eigenaar en kersvers columnist voor Vakblad IJs, Astrid Miltenburg.
Ik vind het toch zó mooi om daaraan te mogen bijdragen”, verzucht Astrid Miltenburg ineens. Ze heeft net verteld over het gezin uit IJsselstein, dat in de zomerperiode vrijwel dagelijks een ijsje kwam halen in haar ijssalon en over de bejaarde dame, die regelmatig met haar man uit het verzorgingshuis langs loopt voor een paar bolletjes ijs. “Dat je bijdraagt aan zulke laagdrempelige, alledaagse genietmomentjes waarop mensen echt even sámen zijn: dat is voor mij de reden om dit werk zeven dagen in de week van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat vol te houden. Voor heel veel mensen vormen onze ijssalons het uitje van de dag.” Dat Astrid Miltenburg mede-eigenaar van Luigi’s IJssalon zou worden, lag niet direct voor de hand. Ruim twintig jaar lang werkt ze in de marketing, voornamelijk voor IT-bedrijven. Ook runt ze een tijdlang haar eigen, goedlopende marketingbureau.