‘Loaded’ softijs als nieuwe trend’

PREMIUM
Een voorbeeld van een aangekleed softijsje in Dubai-stijl.
SOFTIJS EN INNOVATIE | Chocolatiers en bakkers durven steeds vaker softijsmachines een prominente plek in hun winkels te geven. Na de hippe koffiespecialiteiten, zou ‘loaded' softijs wel eens een nieuwe trend kunnen worden.
“Er is echt een nieuwe beweging gaande op het gebied van softijs”, vertelt Michael Adriaans, salesmanager van Frozen Brothers. Dit bedrijf is de exclusieve importeur van Carpigiani softijs- en milkshakemachines. Na het upgraden van koffie tot allerlei specialiteiten met allerlei smakensiropen en melk(schuim), lijkt softijs die trend over te nemen. Een ‘aangekleed’ oftewel 'loaded' softijsje is in opmars. Dat is bijvoorbeeld te zien bij chocolatiers. Zij nemen de stap om softijsmachines prominent in hun winkels te zetten. “Ze maken zelf hun softijs op basis van een ambachtelijke mix. Het oogt als een softijsje maar met zo’n tachtig procent luchtopslag.” Verder voegen ze er sauzen en andere toppings aan toe.